Sursa: gulf-insider.com

Încălzirea vremii aduce pentru mulți șoferi momentul neplăcut în care trebuie să schimbe anvelopele de iarnă cu cele de vară. Cei care au două seturi de roți pot face schimbarea „în regie proprie”, dar trebuie să fie atenți la toate etapele operațiunii. Iată top 5 greșeli care te pot costa scump când schimbi roțile mașinii.

1. Nu folosești o cheie dinamometrică

Atunci când montezi roțile, prezoanele trebuie strânse cu o forță precisă, specificată de producător în manualul mașinii. Dacă acestea sunt strânse prea tare, vor fi foarte greu de desfiletat ulterior. În plus, prezoanele vor fi tensionate, ceea ce poate duce la ruperea acestora în cazul unor forțe apărute brusc – frânare de urgență, spre exemplu. Dacă sunt strânse prea slab, riscă să se desfacă în timp, ceea ce poate duce la incidente grave și chiar accidente.

Pont: Cheia de roți din trusa mașinii are exact lungimea care să asigure o strângere rezonabilă folosind forța mâinilor. Insistați la vulcanizare să nu strângă prezoanele cu cheia în T sau alte metode „șoferești” – va fi aproape imposibil să schimbați roata dacă faceți o pană mai târziu.

2. Poziționezi cricul greșit

Poate nu toți știu, dar mașinile au puncte specifice sub praguri în care trebuie poziționat cricul. Locul acestora diferă de la mașină la mașină – o privire în manual ar trebui să ajute în acest caz. În orice caz, dacă greșești locul în care trebuie montat cricul, cel mai probabil vei îndoi pragul sau un alt element metalic. Mașinile sunt construcții ușoare, și nu orice punct are suficientă rezistență pentru a susține greutatea mașinii. În plus, trebuie să fii atent la suprafața pe care montezi cricul. Cele acoperite cu nisip sau pământ ies din discuție – nu au suficientă rigiditate pentru a susține mașina.

3. Uiți să inspectezi atent anvelopele montate

E o operațiune simplă, așa că mulți o trec cu vederea. Nu doar adâncimea profilului este importantă (recomandat cel puțin 2 mm pentru anvelopele de vară și 4 mm pentru cele de iarnă) ci și starea căii de rulare și a flancurilor. O uzură neuniformă poate indica că trebuie reglată geometria roților, amortizoarele trebuie înlocuite sau, pur și simplu, că presiunea de umflare a fost incorectă.

4. Rulezi cu o presiune incorectă în pneuri

Presiunea roților este un aspect trecut adesea cu vederea de șoferi. Dacă roata arată „în formă”, e suficient pentru cei mai mulți. Numai că roata arată acceptabil pe o plajă largă a presiunii aerului, ceea ce poate duce la rularea cu anvelope prea umflate (destul de rar) sau prea dezumflate (extrem de frecvent). Imediat după schimbarea roților se recomandă ajustarea presiunii – valoarea corectă o găsiți în manual sau pe montantul central al mașinii, pe partea șoferului.

5. Nu ții cont de direcția de rotație

Multe tipuri de anvelope au un profil care impune o anumită direcție de rotație pentru performanțe optime de rulare. Aceasta este marcată pe flancul anvelopei cu o săgeată și textul „Direction” sau „Rotation”. De regulă, profilul acestor anvelope este unul în „V”, dar nu e obligatoriu. În cazul anvelopelor de vară, nerespectarea indicațiilor de direcție poate duce la acvaplanare și aderență scăzută în condiții de umezeală, dar și o uzură mai rapidă și zgomot de rulare mai mare.

Sursa: www.promotor.ro

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *