Sursa: medicalnewstoday.com

Atunci când vine vorba de anumite alimente, știm că ne ajută prin aportul de vitamine și minerale, atât de necesar corpului. Însă, puțini au ideea că, ceea ce se află în farfurie, mai are un alt efect nebănuit. Mai precis, există anumite alimente care concurează de-a dreptul efectul ibuprofenului.

De la dureri de cap și până la crampele menstruale, acestea ne pun pe picioare și ne ajută să ne luptăm cu succes împotriva durerilor. Tu știai ce beneficii au, de fapt, alimentele din această listă?

Sucul de aloe vera

Ştim cu toţii că gelul de aloe vera este printre cele mai bune în ceea ce priveşte tratarea arsurilor. Ceea ce majoritatea oamenilor nu ştiu este că sucul de aloe este, de asemenea, un remediu excelent pentru ulcere gastrice. Ulcerele sunt leziuni dureroase ale mucoasei stomacului care provoacă greaţă şi dureri puternice.

Uleiul de mentă

Poate fi ameliora migrenele, cefaleea, durerile musculare şi artrita şi chiar indigestia şi balonarea, simptome cu care se confruntă persoanele care suferă de Sindromul Colonului Iritabil (SCI). În anumite studii, ceaiul din mentă braziliană (Hyptnis crenata) a fost la fel de eficient ca un calmant. Menta are capacitatea de a calma durerea de cap cel puţin la fel de bine şi de repede precum medicamentele analgezice de genul paracetamolului.

Ardeiul iute

Conţine o substanţă numită capsaicină care îi conferă iuţeală, dar şi proprietatea extraordinară de a inhiba senzaţia dureroasă. Capsaicina are proprietăţi antiinflamatoare şi calmante, motiv pentru care este folosită în creme şi plasturi împotriva durerii. Unele studii susţin că un consum regulat de ardei iute poate reduce şi preveni inflamaţiile din organism. Mai mult, iuţeala acestora păcăleşte creierul să elibereze endorfine, care reduc durerea. Ardeiul iute poate fi folosit ca remediu pentru durerile reumatice sau cele de spate.

Uleiul de măsline extravirgin

Este considerat unul dintre cele mai populare remedii. Ai o tuse sâcâitoare? O lingură de ulei de măsline poate ameliora această neplăcere. Un compus din ulei numit oleocanthal funcţionează asemenea ibuprofenului. Uleiul extravirgin de măsline conţine şi lubricin, care poate uşura durerile de articulaţii şi protejează cartilajele.

Citeșele negre

Un grup de cercetători de la Universitatea John Hopkins din Baltimore a descoperit că bioflavonoidele din cireşe, şi anume antocianii, pigmenţii care le dau cireşelor nuanţele roşiatice-negre, reduc durerea şi inflamaţia articulaţiilor, după un mecanism foarte asemănător cu cel al medicamentului de sinteză indometacin, având o intensitate a acţiunii similară cu acesta.

Turmeric Curcumina

Un compus activ responsabil de culoarea portocalie a turmericului, poate avea efect şi asupra unui număr de procese din organismul tău, inclusiv inflamaţia. Această substanţă blochează căile metabolice responsabile de producerea compuşilor generatori de inflamaţie şi durere.

Peștele de apă rece

Heringul, macroul, tonul, somonul, sardinele, oferă nenumărate beneficii pentru sănătate. Cu proprietăţi aniinflamatorii şi acizi graşi omega 3, somonul nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta. Un consum regulat de somon contribuie la o inimă sănătoasă, luptă împotriva durerilor cronice de spate şi de gât şi ajută la vindecarea leziunilor.

Seminţele de dovleac

Sunt o sursă excelentă de magneziu, un mineral care poate fi de ajutor în cazul migrenelor. În plus, acestea pot preveni şi ameliora osteoporoza. Datorită conţinutului bogat în magneziu, în fosfor şi în zinc, seminţele de dovleac sunt utile în mineralizarea oaselor, a dinţilor şi în afecţiuni ale prostatei (prostatită şi adenom de prostată).

Afinele

Aceste fructe delicioase au nenumăraţi fitonutrienţi care luptă împotriva inflamaţiilor şi ameliorează durerea. Afinele îngheţate au aceeaşi nutrienţi ca şi cele proaspete. Afinele sunt recomandate în cazurile de indigestie, de dureri de stomac, împotriva afecţiunilor intestinale şi diareei. Aceste fructe sunt recomandate de asemenea împotriva pietrelor la rinichi, în cazul acceselor însoţite de dureri puternice.

Ghimbirul

Un ingredient des întâlnit în medicina tradiţională, această rădăcină este cunoscută pentru propietăţile sale anti-greaţă şi de calmare a stomacului. Însă ghimbirul este de asemenea de ajutor în diminuarea durerilor, inclusiv dureri musculare şi crampe menstruale. Ghimbirul s-a dovedit un analgezic şi un antiinflamator natural foarte bun, asemănător ibuprofenului, fără efecte adverse.

Sursa: www.csid.ro

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *