Sursa: kellymurrayadultsleep.com

Este foarte frustrant s? nu reu?e?ti s? adormi, mai ales când ?tii c? ai multe lucruri de f?cut a doua zi. Din fericire, po?i identifica lucrurile care î?i cauzeaz? aceast? problem? ?i le po?i schimba.

1. Sport seara târziu

Dac? î?i place s? î?i închei ziua cu activitate fizic?, încearc? s? faci sport cu cel pu?in dou? ore înainte de culcare. Chiar mai bine, îns?, ar fi s? faci diminea?a. Un studiu efectuat de Runners World a ar?tat c? persoanele care au f?cut sport înainte de prânz s-au trezit de mai pu?ine ori în timpul nop?ii.

2. ?elin? la masa de sear?

De?i este slab? în calorii ?i pare ideal? pentru cin?, ?elina este un diuretic natural. Dac? o m?nânci cu doar o or?-dou? înainte de culcare, cel mai probabil te va face s? mergi foarte des la toalet? în timpul nop?ii. Nu renun?a la ?elin?, îns? mai bine consum-o la prânz.

3. Mâncarea picant?

Mânc?rurile picante par potrivite pentru cin?, îns? nu te vor ajuta deloc s? adormi. Ele î?i vor accelera metabolismul ?i activitatea creierului ?i vor produce acid în stomac, o cauz? principal? a balon?rii ?i arsurilor gastrice. Dac? vrei s? m?nânci ceva picant, încearc? s? o faci cu cel pu?in 2-3 ore înainte s? te culci.

4. Carnea ro?ie

De?i este o surs? bun? de proteine ?i fier, asigur?-te c? o consumi cu cel pu?in dou? ore înainte de culcare. Proteinele ?i gr?simea din carnea ro?ie se diger? foarte încet, iar tu te vei sim?i plin? mult timp dup? ce o m?nânci ? î?i va fi foarte greu s? adormi când ai stomacul plin.

5. Alcoolul

Poate fi pl?cut s? bei un pahar sau dou? de vin pentru a te relaxa, dar acesta s-ar putea s? fie chiar motivul pentru care e?ti atât de obosit?. Alcoolul î?i cre?te temporar nivelul de serotonin? ?i zaharuri, care, la rândul lor, î?i cresc nivelul de energie ?i te înveselesc. Mai târziu, îns?, acestea scad la fel de repede cum au crescut ?i acest lucru duce la deshidratare, deci la o noapte destul de agitat?. Bea paharul de vin cu cel pu?in trei ore înainte de culcare pentru a-i permite corpului t?u s? î?i reg?seasc? echilibrul.

6. Înghe?at? dup? cin?

Nimic nu e mai pl?cut decât un bol de înghe?at? dup? masa de sear?, dar cu siguran?? nu te va ajuta s? adormi. Nivelul ridicat de zah?r din acest desert te va ?ine treaz? ?i î?i poate cauza chiar ?i co?maruri. S? nu mai vorbim de num?rul de calorii pe care îl con?ine înghe?ata, pe care în niciun caz nu ar trebui s? îl consumi seara.

7. Cafeaua

E tentant s? bei o cafea cald? înainte de culcare, dar cofeina î?i va pune mari probleme când vei încerca s? adormi. Ai putea s? încerci s? bei o variant? f?r? cofein?, dar ?i s? o înlocuie?ti cu o can? de lapte cald, care va fi mai benefic pentru digestie.

8. Ciocolat?

Nivelul ridicat de zah?r î?i va da prea mult? energie înainte de culcare, iar acela?i lucru va fi cauzat de cofeina din ciocolat?. Dac? nu po?i rezista ?i vrei neap?rat s? m?nânci ni?te ciocolat?, încearc? ciocolata alb? ? con?ine mai pu?in? cofein?.

Sursa: www.elle.ro

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *